Spit the fire

Skrivet den 2011-08-16 @ 10:04:27

Lillebror bestämde sig inatt för att följa med på äventyr i vinter, vi ska försöka hitta ett billigt alternativ till resväg, nästan så att jag vill prova transibiriska bara för att ha kryssa av det på listan vad man ska ha hunnit med innan sista andetaget den där dagen då allt är över.
Jag satt och begrundade det en stund och kom på att min far och hans fru får en ensam jul, alla barnen borta på äventyr långt bort i ett land där språket, bokstäverna, kulturen, utseendet och maten är helt annorlunda. Tur farmor finns som kan laga dem något gott när vi njuter av julaftonsbuffé på närmsta sushi eller ramen-bar.
Jag börjar fundera på åldern ändrar dygnsklockan något så fruktansvärt, jag kommer ihåg en tid, då lägga sig 06 och stiga upp 12-13 var det absoluta dygnet, det funkar inte riktigt så längre, hur jag än försöker så vaknar jag aldrig efter 7-8 på morgonen, snarare så att kl 05-06 så stiger man upp, yrar sig runt i lägenheten för att tillslut hamna här, stirra tomt och suddigt in för att se vad världen haft för sig de senaste 4 timmarna, vilket aldrig är någonting då tidningarna knappt uppdaterar nattetid, då övergår man till någon internationell variant som har andra timmar och kanske inte riktigt natt för att läsa om problemen i afrika, upploppen i england, bomberna i libyen och vilken annan skit som händer runt omkring oss just nu som vi blint sitter vid sidlinjen och enbart försöker titta på.
En dag om inte alltför länge så kommer ju någonting även att hända oss, när moderaterna tar till extremare och extremare åtgärder för att gynna sig själv och skita i hela etablissemanget som kallas demokrati, medmänsklighet, ödmjukhet och ett likvärde oss människor emellan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback