Edge & Pearl

Skrivet den 2011-08-01 @ 00:19:31

Dagen som gick, gick i de filosofiska och tankarnas bana. Vaknade eller snarare blev väckt kring 8-snåret. Tog mig upp, satte mig vid matbordet och började bygga pussel (kan vara skönt när man behöver tänka lite), drack mig en kopp kaffe, fortsatte mitt begrundande, mitt nuvarande tankeflöde, timmarna gick, jag tog mig snabbt en titt på klockan...14.20, dags att stöka sig iväg till jobbet, kvar satt tankarna, fick även en fråga av en kollega, om jag satt i djup tankekoncentration, eller snarare så undrade hon om jag satt och funderade på något, jag var nog borta i fablernas värld då, vilket fortsatte förutom då den lilla behövde lite uppmärksamhet med hennes tungrullningsbekymmer.
Men ett par dagar till med lite filosoferande kanske man kommit fram till något vettigt, har börjat kolla runt lite på vad man ska göra då sommaren når sitt slut, kollat lite lägenheter hemma på västkusten, en del billiga en del överdrivet dyra, 22 000 i veckan kändes som en dyr hyra om jag vill bo på avenyn. Men bostadsrätt i Trollis var inte mycket billigare då kostnaden blev 3 miljoner i insats, är det verkligen priserna som ska hålla mig hemifrån ett tag till?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback