Los Angeles Kings

Skrivet den 2011-09-30 @ 07:29:38

Många som följer hockey fanatiskt är ofta patriotiska mot deras hembygd, visst jag också, jag började hålla på mitt lag i krokarna då man började spela omkring 87.
Men i hjärtat mitt finns ett annat lag, ett lag som när min faster flyttade till Los Angeles skickade hem videos, tröjor och allt därtill, laget hette Los Angeles Kings och året var 1984, sedan dess har jag fullständigt hållit på det laget, aldrig bytt och kommer aldrig att byta, jag har vänner som byter lag efter där det spelar mest svenskar eller där de största stjärorna spelar, så mina vänner höll på Kings ett tag, där mellan 87 och 94 då kings hade spelare som: Wayne Gretzky, Luc Robitaille, Jari Kurri, Thomas Sandström, Paul Coffey, Bernie Nicholls och inte minst galning av dem alla Marthy McSorley, senare kom även Rob Blake, Sigmund Palffy etc etc.
Idag är dock första dagen jag tror de har en komplett trupp för att ta ett guld, idag är dagen då min personliga favorit signade ett nytt kontrakt, nummer #8 Drew Doughty, för mig är han lika stor Washingtons #8 och skulle aldrig göra en sådan trade, då behåller jag hellre min egen 8'a.
Om 7 dagar börjar säsong, här i Sverige, mot Göteborgs egen stolthet; Henke Lundqvist och jag hoppas han läker som ett såll, för då är det dags för: Drew Doughty, Jack Johnson, Dustin Brown, Anze Kopitar, Mike Richards, Simon Gagne och grabbarna att visa vart skåpet ska stå.
En bra morgon att vakna till...8 år på nummer #8, helt underbart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback