The beginning of autumn

Skrivet den 2011-09-14 @ 19:53:15

Nu har alla varma vindar pustat bort, kvar är kylan, regnet, mörkret. Hösten är verkligen här nu, löven har börjat falla, kvar ekar tomma björkar, vinden viner genom kläder och sommarjackor stoppas undan. Det gröna har bytts ut mot röda och gula löv de få som hänger kvar för att snart också falla till marken, snart kommer snön och vintern lägga sig tätt runtomkring. I samma skede så börjar jag själv att leva, fyllas med tankar, fyllas av värme och välbehag, lämna sommaren bakom mig med minnen som jag ser tillbaka på med ett leende.
Jag har hunnit se vän efter vän försvinna till sitt eget krypin, där de ska tillbringa de mörka månaderna långt från den plats jag kommer att befinna mig på, jag kommer sällan att dra referenser från dem, bara nudda vid vad de gjort och sagt när bläcket går varmt i min lilla arbetsbod, där jag skriver och skapar historier om människor som inte finns även om jag har en önskan att en vacker dag träffa dem alla och hoppas att jag kan lära dem något så mycket som de lärt mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback