The funeral of hearts

Skrivet den 2011-09-13 @ 21:35:01

Jag har många gånger haft igång HIM, slölyssnat utan att riktigt lägga märke till texterna, för cirka 2 år sedan så upptäckte jag låten wings of a butterfly och blev helt förälskad i den, nu har de slagit till igen, denna gång med The Funeral of hearts. Jag tror det bara är finnar som kan i ångest och sitt vemod få dessa låtar att låta så vackra, ord som hade fått vilket fjortisemoband att sukta efter men när det görs med en övertygande mogenhet som skiljer sig långt ifrån vad emo heter så blir det en helt annan sak, vackra strofer om hjärtats alla sorger.

Love's the Funeral Of Hearts
and an ode for cruelty,
When angels cry blood
on flowers of evil in bloom



På tal om helt andra saker har livat yrat på i vanlig ordning, på jobbet, sen hem, sen ut i ett lätt duggande, regnovädret som öste ner passade perfekt på att upphöra då jag skulle ta mig hem med en testtavla, Karma likes me somedays.
Satt på jobbet och fick fina epiphanys mest hela dagen om allt möjligt som hör till. Det slutade med en big bang och en liten *giggle* och ett par hundra "oh lord".
Nu låta natten passera, jag lär sitta klistrad vid tvn och äntligen ta mig an årets mörkeräventyr, för att sedan vakna upp och då bestämma mig om jag ska ta bussen norrut senare på kvällen eller vänta till morgonen efter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback