You stole my pure intentions

Skrivet den 2011-09-23 @ 21:44:45

Det känns lite konstigt, imorgon är jag ledig, en helg, två dagar, jag minns inte sista det var så lång sträcka till arbete igen. Jag börjar även få mer konkreta erbjudanden om en hemflytt ner till götaland, både från trollis och götet, jag börjar bli rätt sugen, men det tar ändå emot, jag lovade mig själv tre år där jag nu befinner mig efter 4 års hoppande mellan städer, flytt och jobb, visst det är trevligt, men jag behövde en pause, landa lite i vardagen utan att man sprider ut snö på vägarna i juni, stannar bilar mitt på motorvägen, hänger upp och ned i vajrar utanför skyskrapor, sitter med budgetar på multimiljoner, flyger 3-4 gånger dagligen för möten i diverse länder, bor hemma en helg i månaden för att resterande tid befinna sig på ett hotellrum, stå och kasta blod på folk så och sen få dem att se döda ut i ett hörn....och så vidare och så vidare.
Det börjar bli dags nu att återvända till det kaoset, det är ju ändå det som får mig att njuta av livet.
Åter till vardagen nu, jag fick förlängt, någonstans var det väntat att det blir ett par dagar jobb till, inte mig emot, jag har ju fått lite ledigt iallafall, sen blir det väl också några dagar med enbart fotoredigering.
Hur allt ska firas, ja ett par glas vin idag och en hejdundrande hockeyfest med vänner imorgon, för att sedan ligga i soffan och tyna bort hela söndagseftermiddagen.
På tal om annat, på tal om världens bästa band genom alla jävla tider som funnits; Pearl Jam. 20års jubileum och vad smäller de ut med då, ja en bok (beställd), en dubbelplatta (beställd) och en dokumentär med aldrig visat material, innehållande allt möjligt och redigerad av Cameron FUCKING Crowe (regisserade världens bästa musikfilm Almost Famous), hur jävla nice är inte det?
Jag gråter sällan till film längre, det händer men alla filmer är så sjukt kassa nuförtiden eller så saknar de det speciella emotionella men till denna dokumentär lär det inte gå göra annat, så fantastiska låtar, så fantastisk historia som jag själv vuxit upp med, jag kom ihåg i slalombacken 1991, då Alive dånade i freestylen i liften och därefter kom Black singeln med bonusspåret Yellow Ledbetter, sen var man helt såld, jag hävdar fortfarande att det är den vackraste melodi som någonsin skrivits.
Nu till vinet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback