25 days of hell

Skrivet den 2012-03-02 @ 17:18:29

Dag 1:
Det har gått ett par timmar nu, sitter och sipprar i mig kaffe konstant, jag är redan på kanna 2, händerna slingrar sig som bort från vart jag vill att de ska, så det har börjat lite lätt, imorgon blir det tyngre.

Dag 2:
Snuuuuuuuuus, ge mig snus, jag skakar, jag är andfådd, jag kan inte tänka.

Dag 3:
Jag skakar, jag kan knappt röra mig, inatt blev det 18 timmars sömn, jag vill bara sova mig igenom detta helvete, kaffet är slut, som jag köpte igår.

Dag 5:
Min tankeverksamhet är satt på pause, snus har uppfyllt hela min tankebana, jag behöver snus, jag fuskar nu med nikotin och tobaksfri men vafan hjälper det?

Dag 9:
Fortfarande detta sug, det går inte tänka klart, skakningarna och nervsammanbrotten har minskat en aning, varannan minut nu bara.

Dag 14:
Idag är tanken bara, jag ska klara det, jag ska fan det, men fy fan vad jag ångrar mig.

Dag 18:
Det går lite enklare nu, det värst efter maten, efter kaffet, efter någonting man ätit, druckit eller gjort, jag saknar snusen i duschen, vid datorn, vid tvn, I köket, i hallen, när jag är ute och går, när jag fotar, när jag åker buss.

Dag 21:
4 Dagar kvar innan det blir enklare, 4e gången jag är här, 3 gånger jag klarar mig längre än en månad, då kortaste var 3 månader innan rökningen tog fart.

Dag 25:
Äntligen, nu ser jag ljuset, nu blir det enklare, nu är det enstaka anfall per dag, inte riktiga dygnsanfall som tidigare.









Dag 34: Första ciggen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback